Zadania badawczeZadanie badawcze nr 8: Marketing i promocja wytwarzanych surowców i produktów obejmujący promocję znaków towarowych oraz analizę konkurencyjności przedsiębiorstw produkujących żywność Kierownik Zadania: Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, SGGW w Warszawie, e-mail: krystyna_gutowska@sggw.pl Jednostka realizująca: SGGW w Warszawie Cel badań: 1. Opracowanie modelu akceptacji nowych produktów pochodzenia zwierzęcego. W modelu zostaną uwzględnione zarówno cechy demograficzno-społeczne, psychospołeczne, zmienne opisujące aktualne zachowania na rynku żywności pochodzenia zwierzęcego oraz komunikacja między różnymi podmiotami rynku 2. Rozpoznanie czynników warunkujących konkurencyjność przedsiębiorstw z uwzględnieniem innowacji oraz określenie roli jakości i bezpieczeństwa biożywności dla konsumentów i przedsiębiorców w zakresie żywności wysokiej jakości o cechach prozdrowotnych i funkcjonalnych. 3. Opracowanie strategii marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji rynkowej produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej i właściwościach prozdrowotnych Podzadania w Zadaniu badawczym nr 8: 8.1. Opracowanie modelu akceptacji nowych produktów pochodzenia zwierzęcego 8.2. Określenie czynników warunkujących konkurencyjność przedsiębiorstw z uwzględnieniem innowacji oraz określenie roli jakości i bezpieczeństwa biożywności dla konsumentów i przedsiębiorców 8.3. Strategia marketingowa ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji rynkowej produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej i właściwościach prozdrowotnych Wykaz zadań badawczychBadania konsumenckie i eksperckie Pozyskiwanie mleka o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniającego kryteria żywności funkcjonalnej Pozyskiwanie wieprzowiny o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniającej kryteria żywności funkcjonalne Pozyskiwanie mięsa drobiu i jaj o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniających kryteria żywności funkcjonalnej Pozyskiwanie wołowiny i jagnięcina o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniającej kryteria żywności funkcjonalnej Opracowanie kompleksowych, innowacyjnych technologii produkcji artykułów mleczarskich, wytwarzanych z mleka krów, kóz i owiec, spełniających kryteria żywności funkcjonalnej Ocena jakości surowca i przetworów z wieprzowiny w zakresie właściwości funkcjonalnych (wartości odżywczej, prozdrowotnej, fizykochemicznej i sensorycznej) z uwzględnieniem bezpieczeństwa żywności oraz modyfikacji procesów technologicznych i warunków przechowywania Marketing i promocja wytwarzanych surowców i produktów obejmujący promocję znaków towarowych oraz analizę konkurencyjności przedsiębiorstw produkujących żywność |