Zadania badawcze

Zadanie badawcze nr 8: Marketing i promocja wytwarzanych surowców i produktów obejmujący promocję znaków towarowych oraz analizę konkurencyjności przedsiębiorstw produkujących żywność

Kierownik Zadania: Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, SGGW w Warszawie, e-mail: krystyna_gutowska@sggw.pl

Jednostka realizująca: SGGW w Warszawie

Cel badań:

1. Opracowanie modelu akceptacji nowych produktów pochodzenia zwierzęcego. W modelu zostaną uwzględnione zarówno cechy demograficzno-społeczne, psychospołeczne, zmienne opisujące aktualne zachowania na rynku żywności pochodzenia zwierzęcego oraz komunikacja między różnymi podmiotami rynku

2. Rozpoznanie czynników warunkujących konkurencyjność przedsiębiorstw z uwzględnieniem innowacji oraz określenie roli jakości i bezpieczeństwa biożywności dla konsumentów i przedsiębiorców w zakresie żywności wysokiej jakości o cechach prozdrowotnych i funkcjonalnych.

3. Opracowanie strategii marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji rynkowej produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej i właściwościach prozdrowotnych

Podzadania w Zadaniu badawczym nr 8:

8.1. Opracowanie modelu akceptacji nowych produktów pochodzenia zwierzęcego

8.2. Określenie czynników warunkujących konkurencyjność przedsiębiorstw z uwzględnieniem innowacji oraz określenie roli jakości i bezpieczeństwa biożywności dla konsumentów i przedsiębiorców

8.3. Strategia marketingowa ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji rynkowej produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej i właściwościach prozdrowotnych

Wykaz zadań badawczych

Zadanie badawcze nr 1

Badania konsumenckie i eksperckie

Zadanie badawcze nr 2

Pozyskiwanie mleka o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniającego kryteria żywności funkcjonalnej

Zadanie badawcze nr 3

Pozyskiwanie wieprzowiny o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniającej kryteria żywności funkcjonalne

Zadanie badawcze nr 4

Pozyskiwanie mięsa drobiu i jaj o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniających kryteria żywności funkcjonalnej

Zadanie badawcze nr 5

Pozyskiwanie wołowiny i jagnięcina o wysokiej wartości odżywczej i prozdrowotnej spełniającej kryteria żywności funkcjonalnej

Zadanie badawcze nr 6

Opracowanie kompleksowych, innowacyjnych technologii produkcji artykułów mleczarskich, wytwarzanych z mleka krów, kóz i owiec, spełniających kryteria żywności funkcjonalnej

Zadanie badawcze nr 7

Ocena jakości surowca i przetworów z wieprzowiny w zakresie właściwości funkcjonalnych (wartości odżywczej, prozdrowotnej, fizykochemicznej i sensorycznej) z uwzględnieniem bezpieczeństwa żywności oraz modyfikacji procesów technologicznych i warunków przechowywania

Zadanie badawcze nr 8

Marketing i promocja wytwarzanych surowców i produktów obejmujący promocję znaków towarowych oraz analizę konkurencyjności przedsiębiorstw produkujących żywność